Regia pregătește organizarea unei licitații internaționale pentru achiziția a 500 de autobuze noi. Până în prezent au fost stabilite principalele criterii de selecție și obligațiile pe care producătorii trebuie să le îndeplinească pentru ca vehiculele acestora să poată fi înscrise în licitație.
Astfel, autobuzele trebuie să fie dotate cu motoare diesel Euro 6, controlat electronic, având inclus sistem de diagnoză, control și refacere a parametrilor. Capacitatea de transport trebuie să fie de minimum 100 persoane, din care 24-32 pe scaune. Lungime vehiculului trebuie să fie de cel mult 12 metri, înălțimea 3.5 metri maximum, iar lățimea maximă de 2.55 metri. Podeaua va fi coborâtă pe toată suprafața disponibilă pentru pasagerii in picioare, iar pentru persoanele cu dizabilități să fie asigurată o rampă mecanică, dotată cu senzori care să nu permită plecarea de pe loc a autobuzului cu rampa desfacută.
Întrucât o mare problemă a autobuzelor care circulă în prezent în București o reprezintă lipsa aerului condiționat, noile vehicule de transport în comun trebuie să fie dotate cu instalație de încălzire, ventilație și aer condiționat atât pentru călători, cât și pentru cabina șoferului, iar ferestre laterale să fie tip ,”geam culisant” cu o suprafață de aproximativ 1/3 din suprafața totală a ferestrei.
Toate cele 500 de noi autobuze trebuie să fie dotate cu echipament de supraveghere video și în interior și în exterior, cu echipament de informare audio-video a călătorilor – ceea ce presupune montarea unui monitor tip LCXD/TFT, cu sistem de taxare tip RATB, și cu echipament de numărare a călătorilor.
De asemenea, autobuzele vor avea sisteme integrate de gestiune și diagnosticare electronică ce vor fi conectate la un server central al RATB, precum și un sistem de management al traficului.
Regia Autonomă de Transport București nu a stabilit încă prețul pe care îl va plăti pentru achiziționarea celor 500 de autobuze, pentru că așteaptă rezultatele uni studiu de piață care va începe săptămâna viitoare. RATB va cere principalilor producători de vehicule de transport în comun din Europa un cost estimativ al unui autobuz dotat conform criteriilor Regiei, iar în funcție de răspunsul producătorilor, se va stabili și valoarea licitației.